Restauratorze – przygotuj swój biznes na ostatni kwartał

Sezon letni 2016 odszedł już w zapomnienie. Ustało oblężenie nadmorskich i górskich restauracji , za to z powrotu wczasowiczów cieszą się restauratorzy miejscy. Razem z końcem urlopów, a z początkiem jesieni, w dużych miastach znowu nastanie moda na lunche i wieczorne kolacje w gronie znajomych. Ostatni kwartał ma ogromny potencjał i może być bardzo dobrym okresem dla rozwoju biznesu. Jak przygotować się na te trzy ostatnie miesiące w roku, by jak najlepiej je wykorzystać i zoptymalizować zyski?

Przeminęło z latem

O minionym sezonie letnim można powiedzieć, że dla gastronomii był to okres udany. Znaczna część Polaków postanowiła spędzić swój urlop w kraju. Decyzje te były nie bez znaczenia dla branży gastronomicznej. Zmienna i kapryśna pogoda nad Bałtykiem sprawiła, że liczne grono turystów, zamiast opalać się na plaży, pochmurne dni spędzało w nadmorskich lokalach. Na letni sezon nie mogą narzekać także Górale. Oblężenie przeżywały nie tylko górskie trasy, ale także lokalne restauracje. „Każdy sezon analizujemy i staramy się wyciągać wnioski, które pozwalają nam cały czas pracować nad rozwojem naszego oprogramowania. Charakterystyczne dla minionego lata było zwiększenie zainteresowania rozwiązaniami mobilnymi. Znakomicie sprawdziły się tablety, na których kelnerzy mogli przyjmować zamówienia w ogródku” – podsumowuje sezon letni Krzysztof Rodziewicz, Menadżer Działu Sprzedaży w firmie FoodSoft. „Dobry sezon pozwala na rozwój sieci franczyzowych i właśnie taką tendencję zauważamy. Skutkuje to tym, że intensywnie pracujemy nad wprowadzaniem nowych funkcji w oprogramowaniu, które ułatwiają obsługę takich podmiotów” – dodaje.

 

 

Biznes w gotowości na Q4

To, jak należy przygotować gastronomiczny biznes na ostatnie miesiące w roku zależy nie tylko od jego lokalizacji, ale także od rodzaju oferowanej kuchni. Rozpoczynając ostatni kwartał należy pamiętać o tym, że trudnym okresem może być grudzień, a dokładniej okres świąteczny, kiedy to wybieramy domowe, tradycyjne polskie dania. Zdecydowanie rzadziej zamawiamy potrawy z kuchni świata lub wychodzimy do restauracji. Dlatego już na początku jesieni warto uwzględnić ten czynnik i postarać się, by pierwsze dwa miesiące były mocne. „W październiku i listopadzie wzrasta zainteresowanie naszą ofertą programów lojalnościowych, realizowanymi za pomocą systemu. Zabieg ten pozwala nie tylko lepiej poznać Klienta i jego preferencje, ale także przyzwyczaić i zachęcić do wizyt w danym miejscu” – mówi Krzysztof Rodziewicz, Menadżer Działu Sprzedaży w firmie FoodSoft.

Ważne jest, by odpowiednio przygotować się na okres jesienno-zimowy. Dużą rolę odgrywają raporty i analizy. Restaurator, który ma stały dostęp do danych nie tylko aktualnych, ale także tych z lat ubiegłych, ma w ręku ważne narzędzie, które znacznie ułatwi mu prognozowanie tego, co może wydarzyć się w danym okresie. Dzięki szybkiemu dostępowi do najważniejszych informacji, takich jak: liczba zamówień, średni rachunek, najpopularniejsze produkty i wiele więcej, może w parę chwil wygenerować zindywidualizowany raport porównawczy, dający mu pełen obraz tego, co działo się w tym samym kwartale, w latach ubiegłych. Narzędzia raportowania i analizy dostępne w oprogramowaniu dla gastronomii sprawiają, że w nowy sezon można wkroczyć pewnie z gotowym planem działania i nie dać się zaskoczyć.

 

Krzysztof Rodziewicz

Menadżer Działu Sprzedaży w firmie FoodSoft

Komentarz eksperta