Oprogramowanie dla gastronomii – dla każdego coś dobrego?

Właściciel lub manager restauracji z nowoczesnym podejściem do biznesu, jest równie cenny dla lokalu gastronomicznego, jak dobra kuchnia. To on podejmuje decyzję o wdrożeniu oprogramowania, które ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie całej restauracji. System usprawnia komunikację między kelnerami, a kucharzami. Natomiast specjalnie skonfigurowane możliwości analityczne ułatwiają raporty i nadzorowanie całego obiektu. Wszystkie funkcje, zawarte w jednym oprogramowaniu, prowadzą do wzrostu zadowolenia Klienta.

Dobre oprogramowanie charakteryzuje się tym, że posiada funkcje, które można dostosować do potrzeb swojego biznesu, wybierając narzędzia niezbędne do tego, by zoptymalizować zyski. Skalowalność i możliwości dostosowania programu, takiego jak FoodSoft, to idealne rozwiązanie zarówno dla małych i dużych lokali, sieci gastronomicznych, a także piekarni oraz cukierni. Restauratorzy doceniają to, że dostają gotowe rozwiązanie, wdrożone przez specjalistów, którzy znają ich potrzeby. Potrafią wybrać i doradzić moduły, które ułatwiają prowadzenie biznesu, wiedzą najlepiej, jakie narzędzia przydadzą się właścicielowi cukierni, a jakie niezbędne są osobie prowadzącej pizzerię.

 

 

Bycie właścicielem lub managerem restauracji wiąże się z wieloma obowiązkami. Wszelkie narzędzia, które ułatwiają, usprawniają i porządkują pracę są bezcenne. Oprogramowanie gastronomiczne sprawia, że wszystkie informacje dotyczące lokalu znajdują się w jednym miejscu. Manager ma dostęp do bazy klientów, może zarządzać magazynami i dostawami, a nawet recepturami i produkcją. Nie traci kontroli nad obiektem, nawet gdy znajduje się poza restauracją, ponieważ ma stały wgląd we wszelkie raporty i analizy, dopasowane do swoich potrzeb. Korzystając z rozwiązania chmurowego dowodzi lokalem lub siecią nawet zdalnie, czyli z dowolnego miejsca na świecie.

Zapewnienie pracownikom restauracji odpowiednich narzędzi, takich jak: oprogramowanie oraz sprzęt IT, sprawi, że polepszy się nie tylko jakość ich pracy, ale również skróci się czas obsługi Klienta. Dzięki temu zwiększenie liczby obsługiwanych Klientów w różnych modelach sprzedaży, np. barowej lub stolikowej, nie będzie stanowiło już żadnego problemu. Pracownicy cenią  oprogramowania, takie jak FoodSoft za to, że obsługa jest niezwykle intuicyjna. W czasie składania zamówienia mają szybki dostęp do wszystkich produktów oraz pełnych informacji o nich, widok najczęściej sprzedawanych pozycji usprawnia pracę, a podpowiedzi aktualnych promocji sprawiają, że sprzedaż dodatkowych produktów staje się dużo prostsza.

By Klient powrócił do restauracji muszą mu smakować nie tylko serwowane dania, musi także czuć się profesjonalnie i sprawnie obsłużony. Te wszystkie czynniki będę składać się na jego opinię o lokalu gastronomicznym i wpływać na decyzję, czy jeszcze do niego powróci. Restauratorzy, którzy korzystają z oprogramowania dedykowanego gastronomii podkreślają, że zyskują skuteczne narzędzie do kontroli i minimalizacji strat oraz optymalizacji zysków. Dzięki temu zauważają też zwiększoną liczbę obsługiwanych Klientów przez usprawnienie i skrócenie czasu ich obsługi.

 

Krzysztof Rodziewicz

Menadżer Działu Sprzedaży w firmie FoodSoft

Komentarz eksperta