O czym nie możesz zapomnieć otwierając restaurację?

Unikalny pomył na nowy biznes jest niezwykle ważny. Jednak od pierwszej koncepcji do jej realizacji jeszcze długa droga. Podstawą jest dobry, realistyczny plan i wybór odpowiednich partnerów, usługodawców i wykonawców, którzy okażą profesjonalizm i wsparcie nie tylko w procesie tworzenia restauracji, ale także w czasie jej funkcjonowania.

 

 

Dobry sprzęt jest potrzebny nie tylko w kuchni

Lokal już gotowy, a dzień otwarcia restauracji zbliża się wielkimi krokami? Nie zapomnij, że równie istotny, jak wyposażenie kuchni, jest sprzęt IT. To on ułatwia komunikację i usprawnia pracę całej załogi. Terminale POS, drukarki i urządzenia fiskalne, o takie urządzenia z pewnością należy zadbać i to jeszcze przed otwarciem. „Kompleksowe rozwiązanie, jakim jest oprogramowanie dla gastronomii wdrożone przez producenta na odpowiednim sprzęcie, staje się efektywnym narzędziem sprzedaży. Czasy kartki i długopisu w biznesie gastronomicznym odeszły w zapomnienie. Warto stawiać na nowoczesne rozwiązania i niezawodne technologie, które stają się nieodłącznym atrybutem nowoczesnego managera i właściciela restauracji” – mówi Krzysztof Rodziewicz, Manager Działu Sprzedaży w firmie FoodSoft.

 

Przygotuj się na… straty

Choć nie brzmi to pozytywnie, to w każdy biznes trzeba najpierw zainwestować, a niestety nowy lokal może przynosić straty. Dlatego jeszcze przed otwarciem warto zadbać o promocję restauracji, zwłaszcza wśród lokalnej społeczności, by zachęcić ludzi do przyjścia i sprawdzenia nowego miejsca. Należy także spróbować już na początku zainwestować w oprogramowanie gastronomiczne, które dzięki swoim funkcjom pomoże zoptymalizować zyski, a zminimalizować straty. To przydatne narzędzie do kontroli sprzedaży, zarządzania pracownikami i stanem lokalu. To czynniki nad, którymi trzeba czuwać już od otwarcia restauracji.

 

 

Restaurację tworzą ludzie

Smaczne jedzenie przyciągnie Klientów, ale to, że powrócą sprawić może atmosfera panująca w lokalu oraz sposób obsługi. Dlatego właściciel musi zadbać o relacje panujące między pracownikami. To oni są bezpośrednią wizytówką restauracji. Od początku warunki zatrudnienia, obowiązki oraz przywileje w pracy powinny być jasno określone. Również w tej kwestii z pomocą młodemu restauratorowi przychodzi oprogramowanie gastronomiczne, takie jak FoodSoft. Dzięki jego funkcjom można z łatwością ustalać grafiki, mieć kontrolę nad czasem pracy, a także wdrażać programy motywujące swoich pracowników. Jak? Wyznaczając targety, określając cele, do których kelnerzy mają dostęp na ekranie POS.

 

Marketing kluczem do sukcesu

Prawdą jest, że w dzisiejszych czasach nie ma biznesu bez… marketingu. Poznanie prostych mechanizmów i zastosowanie ich w praktyce z pewnością pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedaży. Tworzenie własnych programów lojalnościowych, kuponów, voucherów, a nawet ulotek umożliwia oprogramowanie FoodSoft. Dzięki zbieranym informacjom można lepiej poznać Klientów, obserwować co lubią zamawiać i jakie produkty im oferować. Dodatkowo wszelkie sugestie rabatów i sprzedaży dodatkowych produktów wyświetlą się pracownikom na ekranie terminala POS w momencie obsługi Klienta.

 

 

Bądź gotowy na rozwój

Rozmiar osiągniętego sukcesu zależy też od pozytywnego nastawienia. Choć branża gastronomiczna to nie jest łatwa dziedzina do prowadzenia biznesu, to z pewnością pierwsze kroki muszą być przemyślane, dobrze zaplanowane, ale i odważne. Nie ograniczaj swoich pomysłów, mierz wysoko i osiągaj wyznaczone cele. Dobry sprzęt i oprogramowanie gastronomiczne, wybrane już na początku działalności, będą się rozwijać razem z Tobą i Twoim biznesem, bo dzięki aplikacji FOODSOFT.ANALITYCS właściciele kilku lokali lub sieci franczyzowych mogą zarządzać wszystkimi restauracjami z jednego miejsca, mając zdalny dostęp do wszelkich raportów i analiz.