Czym jeszcze może zaskoczyć Cię Klient?

Znane powiedzenie brzmi: „nasz Klient, nasz Pan”, również w branży gastronomicznej jest to zasada, której należy się trzymać bez wyjątków. Nawet pięknie zaaranżowana restauracja z najlepszym szefem kuchni, serwującym modne dania, nie będzie dobrze funkcjonować i przynosić zysków, jeśli restaurator, manager lokalu i cała załoga nie zadba o Klienta. Gość musi być obsłużony z szacunkiem i dobrze poinformowany, by miał ochotę wrócić do restauracji i polecić ją znajomym.

Bogata oferta restauracji, zwłaszcza w dużych miastach oraz ich konkurencyjność sprawia, że restaurator nie może dać się Klientowi zaskoczyć. Należy działać tak, by osoba, która już raz odwiedziła lokal miała chęć do niego wrócić. Dlatego trzeba być przygotowanym na wszelkie wymagania Klientów. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne stosowane w branży gastronomicznej z pewnością pomogą nie tylko poznać oczekiwania gości, ale także im sprostać.

 

Można podzielić rachunek?

To pytanie pada w restauracji bardzo często, zwykle nie przed złożeniem zamówienia, a dopiero przy proszeniu o rachunek. Dlatego prośba ta nie powinna zaskoczyć obsługi lokalu. Nie wypada, by odpowiedź była odmowna. W restauracji podążającej za trendami, która chce być miejscem idealnym na wieczorne spotkania w szerszym gronie znajomych, podział rachunku nawet na wiele części nie może stanowić problemu. Warto korzystać z najnowszych rozwiązań, na przykład takich jak nowoczesne oprogramowanie FoodSoft, którego zaawansowane funkcje pozwalają na podział rachunku, dodatkowo z wykorzystaniem różnych metod płatności.

 

 

Jakie w tym daniu są alergeny?

Klient zamawiający w restauracji posiłek może nie tylko z ciekawości zapytać z jakich dokładnie składników składa się danie, ma także prawo do tego, by uzyskać pełną informację o produkcie, jego pochodzeniu, wartościach odżywczych oraz alergenach, a pracownik lokalu ma obowiązek podać mu wszystkie szczegółowe dane. Dużym ułatwieniem dla pracy kelnerów będzie zebranie najważniejszych informacji w jednym miejscu, czyli w oprogramowaniu, na którym na co dzień pracują. Dzięki temu od razu, przy składaniu zamówienia, będą mogli odpowiedzieć na wszelkie pytania Klienta dotyczące produktów.

 

Będzie jakiś rabat?

Klient lubi, jeśli uda mu się skorzystać z promocji obowiązującej w lokalu. To przyjemne uczucie, gdy coś co i tak chcemy zamówić okazuje się być tańsze, poczucie zaoszczędzonych pieniędzy wprawia w dobry nastrój. Załoga restauracji nie powinna czekać aż Gość sam zapyta o obowiązujące promocje, najlepiej, by pracownik wykazał inicjatywę i zaangażował go w program lojalnościowy. Dzięki temu nawiąże się trwała, cenna relacja między Klientem a restauracją. W oprogramowaniu gastronomicznym, takim jak FoodSoft, są odpowiednie narzędzia, które umożliwiają nie tylko tworzenie w systemie programu lojalnościowego, promocji i rabatów. Dodatkowo pracownikowi przyjmującemu zamówienie wyświetlają się obowiązujące zniżki w formie podpowiedzi. Dzięki temu może on zaproponować je Klientowi, zanim on sam o nie zapyta. Taki zabieg często sprawia, że Gość kupi więcej niż początkowo planował, domawiając produkt objęty promocją.

 

 

Czy mogę zmodyfikować danie?

Choć to pytanie jest z pozoru proste, to jednak może spowodować w restauracji spore zamieszanie. Poszczególne składniki mają różną wartość, dodatkowo w lokalu istotne są stany magazynowe produktów, które muszą się zgadzać. „Klient powinien mieć możliwość dowolnego komponowania lub modyfikowaniu pozycji zawartych w menu. By było to możliwe i nie wprowadziło niepotrzebnego chaosu w statystyki restauracji, pracę kelnerów oraz kuchni niezbędne jest oprogramowanie, w których dana zmiana zostanie odnotowana. Dzięki temu nie tylko odpowiedni produkt zostanie odjęty ze stanu magazynowego, ale także kucharz dostanie jasną informację, w którym zamówieniu, jaka zmiana ma zostać dokonana” – wyjaśnia Krzysztof Rodziewicz, Menadżer Działu Sprzedaży w firmie FoodSoft.