Co Polacy pokochali w gastronomii w 2016 roku, a co zaskoczy ich w przyszłym sezonie?

Koniec roku to pora na podsumowania. Co Polacy pokochali w gastronomii, a jakie nowości czekają na nas w roku 2017? Przedświąteczna gorączka zakupów trwa w najlepsze. Gdy centra handlowe są wypełnione po brzegi i próżno szukać wolnego miejsca na parkingu, to zbliżające się Święta dla wielu restauracji mogą oznaczać znaczący spadek liczby Klientów. Co zrobić, by grudzień nie był najsłabszym miesiącem dla biznesu?

 

 

Święta w gastronomii – hossa czy bessa?

Święta to czas, który sprzyja spotkaniom przy rodzinnym stole, więc rezygnujemy z wyjść do restauracji. W świątecznym okresie część lokali jest nieczynna. Jak działać, by ostatni miesiąc w roku nie stał się tym najsłabszym? Warto wykorzystać możliwości, jakie niesie ze sobą ten okres. Restaurator będzie mógł pozwolić sobie na spowolnienie działań i niższe zyski w ostatnim tygodniu roku, jeśli wcześniej odpowiednio się do tego przygotuje.

Wiele restauracji ma już w swojej ofercie rozwiązania cateringowe. Zamawianie świątecznych potraw z ulubionych lokali to trend, który pojawił się w Polsce już kilka lat temu. Moda ta rozwija się ze względu na coraz szybsze tempo życia i brak czasu na świąteczne przygotowanie. Dostarczenie w ramach cateringu tradycyjnych pierogów, uszek, kapusty czy makowca jest dla restauracji znakomitą okazją do polepszenia grudniowych przychodów. Kontrolę i kalkulację kosztów ofert cateringowych z łatwością można przeprowadzić w oprogramowaniu dla gastronomii, takim jak FoodSoft. System ten, dzięki modułowi Promocje i podpowiedzi, zasugeruje także wprowadzenie rabatów oraz dodatkowych sezonowych produktów, które wspomogą sprzedaż.

Grudzień, to także znakomity miesiąc na włączenie do oferty organizację zamkniętych przyjęć. Wigilijne spotkania dla większości firm to już tradycja, a dla restauracji to nie tylko dodatkowa forma zarobku, ale także promocji lokalu wśród potencjalnych Klientów. Jeśli warunki lokalowe pozwalają na organizację większych przyjęć, warto rozważyć także wyprawienie Sylwestra.

 

 

Hity 2016 roku

Z roku na rok Polacy stają się coraz bardziej otwarci na kuchnie świata. Choć nadal najbardziej doceniamy kuchnię włoską i polską, to już od kilku lat popularność azjatyckich smaków stale rośnie, zwłaszcza sushi[1]. Lubimy próbować nowych potraw, ciekawi nas to co nieodkryte i egzotyczne. Co raz częściej Goście restauracji stawiają na lżejsze potrawy. Zamiast ciężkostrawnych smażonych produktów, wybierają lekkie sałatki, a miejsce klasycznego kotleta schabowego zajmują ryby i owoce morza. Kulinarne trendy zmieniają się z roku na rok, dlatego warto postawić na szczegółowe analizy. Oprogramowanie FoodSoft, dedykowane dla restauracji, pozwoli nie tylko na kontrolę i śledzenie aktualnych trendów sprzedażowych, ale także na tworzenie analiz rocznych i zestawień, pozwalających nadążyć za zmieniającymi się preferencjami Klientów.

 

Trendy na nowy rok

Koniec roku to moment podsumowań i próba prognozy dalszych trendów. Również w branży gastronomicznej można mówić o panujących modach. W 2017 roku restauratorzy będą czerpać inspirację z chłodnej, ale nowoczesnej Skandynawii. Coraz częściej będziemy spotykać się z wpłatomatami w lokalach szybkiej obsługi. We w pełni oprogramowanym urządzeniu Klient sam dokonuje płatności gotówką. Dzięki temu poprawia się szybkość obsługi Klienta, gdy płaci on we wpłatomacie, pracownik może przyjmować już kolejne zamówienie. Nowością będą też kioski samoobsługowe, na których Klient sam wprowadza zamówienie, a następnie dokonuje płatności kartą, zbliżając ją do czytnika lub gotówką we wpłatomacie, z którego otrzymuje  resztę.

[1] Źródło: Na podstawie raportu „Talerz Polaka”2015